söndag 25 december 2011

Jul, jul, strålande jul

Ja, då har julen kommit och några dagar kvar sen är det dags att förbereda inför nyår.
Som vanligt har julafton innefattat att träffa nära och kära. Och som så många år har vi åkt till många hus. På många sätt är detta ett jobbigt sätt att fira julen på, men jag väljer att se det som att jag har fått träffa alla mina nära och kära.
Detta året har varit extra underbart, då två av mina syskon bor utomlands och båda har varit hemma. Kärlek!
Paket har vi fått i mängder och jag är så tacksam. Sen att få se en två-årings glädje för att få träffa tomten, och alla nya leksaker. Det är äkta lycka!
Kvällen bestod som många andra år, av en liten träff av vänner som kommer och tar den årliga julgroggen. En tradition som bara finns och dem som vill och kan kommer och säger god jul och bara myser.

Idag är det juldagen och många smakar på den goda alkoholhaltiga drycken. Själv har jag valt att i år vara hemma och kolla film med mamsen, kärleken och minstingen i familjen. Mys på hög nivå.
I morgon är det dags för ännu en tradition, kalkonmiddagen. Underbara mormor ordnar med världens godaste middag efter en tur bland trängslen i julrean.
Kommer hålla hårt i plånboken detta året då vår soffan (äntligen) kommer inom de närmsta veckorna. Sen är ett Ikea besök planerat. Ska bli så skönt att få köpa på sig lite möbler och fylla ut alla tomrum.

Nu ska jag bege mig in i duschen för att sen krypa under täcket och kolla film med min stora kärlek. Blir ett par timmars sömn innan jag ska in och hämta syskonen i staun.
Jag hoppas att ni alla har haft en fantastisk jul med nära och kära.

God fortsättning!

/Zandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar